Kwaliteitstoetsing

Voorbereidende vorming op de kwaliteitstoetsing 2024 (NL)

De kwaliteitstoetsing is vandaag reeds van toepassing op de gecertificeerde beroepsbeoefenaars. Vanaf oktober 2024, geldt dit voor alle beroepsbeoefenaars, inclusief de (fiscaal) accountants.

 

Is uw kantoor klaar voor de kwaliteitstoetsing?

U vindt het antwoord tijdens de voorbereidende vorming op de kwaliteitstoetsing die bestaat uit 8 modules over risk management, cliëntenacceptatiebeleid, kwaliteitsbewaking, tijdsregistratie en HR-beleid. Tijdens de opleiding wordt u begeleid met het opstellen van uw eigen kantoorhandleiding. De vragenlijsten die door de toetsers bij de kwaliteitstoetsing gebruikt worden, zullen per onderwerp worden besproken.


Hierna vindt u de 8 voorgestelde modules:

Module

Onderwerp

Sprekers

basismodule

Wettelijk kader & riskmanagement

Alain Hinderyckx

1

Kwaliteitsbeheersing inzake deontologie

Bart Van Coile

2

Organisatie van het Kantoor : AWW & cliëntacceptatiebeleid

Dave Van Moppes

Hein Vandelanotte

3

Aanvaarden, opvolgen en beëindigen van relatie met cliënt en opdracht

Donald Vandenberghe

Hein Vandelanotte

4

Interne organisatie en kwaliteitsbewaking

Interne organisatie en diensten van het kantoor

Stefan Stremersch

Donald Vandenberghe

5

Organigram & personeelsbeleid

Chantal Buyse

6

Tijdsbeheer en rentabiliteitsanalyse

Johan Van Haeverbeke

7

Opstellen van een procedurehandboek

Johan Van Haeverbeke

 

Gratis introductiewebinar

We raden u sterk aan om het gratis webinar ‘Kwaliteitstoetsing in de praktijk” te bekijken vooraleer u met de voorbereidende vorming start. Dit webinar licht toe hoe een kwaliteitstoetsing precies verloopt en hoe u zich hierop het best kan voorbereiden en wat u van de voorbereidende vorming kan verwachten.

 

U moet zich apart inschrijven voor dit gratis webinar via het ITAA-portaal.

 

Praktisch

De opleiding wordt aangeboden als webinar on demand, die u tot en met 30.11.2024 kunt bekijken wanneer het u uitkomt en via dezelfde link kunt herbekijken.
Vragen over de inhoud van de opleiding kunt u aan de sprekers stellen via de chatfunctie.
Na inschrijving vindt u de link naar de webinars in uw inschrijving op het ITAA-portaal.  

  • Prijs
    Per module : 170 EUR
    5 of meer modules: 140 EUR per module
    Alle 8 modules: 1000 EUR
  • Subsidies
    • Kmo-portefeuille: het volledige inschrijvingsbedrag komt in aanmerking (geen btw)
      Registratienummer ITAA: DV.O241925
      Kmop dient u aan te vragen
      binnen de 14 dagen na de start van uw opleiding. Vermits u de link naar elk webinar meteen ontvangt bij inschrijving, is uw inschrijvingsdatum ook de startdatum van uw opleiding. Wacht niet op de debetnota: die komt pas na afsluitdatum van deze vorming. Betaling via kmop is enkel mogelijk wanneer u alle modules hebt gevolgd waarvoor u zich had ingeschreven.
  •  

    Thema voor KMOP

                    • Basismodule - Wettelijk kader & riskmanagement

    Financiële geletterdheid

                    • Module 1 - Kwaliteitsbeheersing inzake deontologie

    Beroepsspecifieke competenties

                    • Module 2 - Organisatie van het Kantoor: AWW & cliëntacceptatie-beleid

    Financiële geletterdheid

                    • Module 3 - Aanvaarden, opvolgen en beëindigen van relatie met cliënt en opdracht

    Bedrijfsstrategie

                    • Module 4 - Interne organisatie en kwaliteitsbewaking/Interne organisatie en diensten van het kantoor

    Bedrijfsstrategie

                    • Module 5 - Organigram & personeelsbeleid

    Personeelsmanagement

                    • Module 6 - Tijdsbeheer en rentabiliteitsanalyse

    Personeelsmanagement

                    • Workshop-atelier - Opstellen van een procedurehandboek

    Bedrijfsstrategie

 

    • Liberform
      Kantoren die het PC 336 volgen, kunnen een beroep doen op Liberform
      .

•  Uiterste inschrijvingsdatum:
Inschrijven is mogelijk tot 28.11.2024.

  • Permanente vorming
    De uren als vormingsactiviteit van categorie A of categorie B zult u pas begin december 2024 op het platform permanente vorming vinden, zelfs al hebt u het webinar ruim voor die datum uitgesteld bekeken.
  • Algemene voorwaarden
    Lees de afspraken over het volgen van seminars, betalen, annuleren, vormingsattest en zo meer in de specifieke algemene voorwaarden 

 

Hebt u een vraag over dit seminar of over uw inschrijving ?
Nuttige informatie in de vorm van FAQ's is te vinden op https://itaa-servicedesk.freshdesk.com
onder de rubriek “Opleidingen”.

De cel opleidingen hecht bijzonder veel belang aan de kwaliteit van haar diensten. Als u suggesties, opmerkingen of kritiek hebt over onze diensten, laat het ons dan weten. De cel opleidingen staat tot uw beschikking via education@itaa.be.  

Programma

Docenten

Chantal  BUYSE

Chantal BUYSE

Meer
Alain HINDERICKX

Alain HINDERICKX

Meer
Stefan  STREMERSCH

Stefan STREMERSCH

Meer
Bart VAN COILE

Bart VAN COILE

Bart is oprichter en vennoot bij Van Coile & Partners. Sinds 2019 is hij ook voorzitter van het ITAA. Bart is getrouwd, vader van 3 kinderen en intuss...

Meer
Johan  VAN HAEVERBEKE

Johan VAN HAEVERBEKE

Meer
Dave VAN MOPPES

Dave VAN MOPPES

Meer
Hein VANDELANOTTE

Hein VANDELANOTTE

Meer
Donald VANDENBERGHE

Donald VANDENBERGHE

Gecertificeerd belastingadviseur

Meer