De kwaliteitstoetsing is vandaag reeds van toepassing op de gecertificeerde beroepsbeoefenaars. Vanaf oktober 2024, geldt dit voor alle beroepsbeoefenaars, inclusief de (fiscaal) accountants.
Is uw kantoor klaar voor de kwaliteitstoetsing?
U vindt het antwoord tijdens de voorbereidende vorming op de kwaliteitstoetsing die bestaat uit 8 modules over risk management, cliëntenacceptatiebeleid, kwaliteitsbewaking, tijdsregistratie en HR-beleid. Tijdens de opleiding wordt u begeleid met het opstellen van uw eigen kantoorhandleiding. De vragenlijsten die door de toetsers bij de kwaliteitstoetsing gebruikt worden, zullen per onderwerp worden besproken.
Hierna vindt u de 8 voorgestelde modules:
Module | Onderwerp | Sprekers |
basismodule | Wettelijk kader & riskmanagement | Alain Hinderyckx |
1 | Kwaliteitsbeheersing inzake deontologie | Bart Van Coile |
2 | Organisatie van het Kantoor : AWW & cliëntacceptatiebeleid | Dave Van Moppes Hein Vandelanotte |
3 | Aanvaarden, opvolgen en beëindigen van relatie met cliënt en opdracht | Donald Vandenberghe Hein Vandelanotte |
4 | Interne organisatie en kwaliteitsbewaking Interne organisatie en diensten van het kantoor | Stefan Stremersch Donald Vandenberghe |
5 | Organigram & personeelsbeleid | Chantal Buyse |
6 | Tijdsbeheer en rentabiliteitsanalyse | Johan Van Haeverbeke |
7 | Opstellen van een procedurehandboek | Johan Van Haeverbeke |
Gratis introductiewebinar
We raden u sterk aan om het gratis webinar ‘Kwaliteitstoetsing in de praktijk” te bekijken vooraleer u met de voorbereidende vorming start. Dit webinar licht toe hoe een kwaliteitstoetsing precies verloopt en hoe u zich hierop het best kan voorbereiden en wat u van de voorbereidende vorming kan verwachten.
U moet zich apart inschrijven voor dit gratis webinar via het ITAA-portaal.
De opleiding wordt aangeboden als webinar on demand, die u tot en met 30.11.2024 kunt bekijken wanneer het u uitkomt en via dezelfde link kunt herbekijken.
Vragen over de inhoud van de opleiding kunt u aan de sprekers stellen via de chatfunctie.
Na inschrijving vindt u de link naar de webinars in uw inschrijving op het ITAA-portaal.
- Prijs
Per module : 170 EUR
5 of meer modules: 140 EUR per module
Alle 8 modules: 1000 EUR - Subsidies
- Kmo-portefeuille: het volledige inschrijvingsbedrag komt in aanmerking (geen btw)
Registratienummer ITAA: DV.O241925
Kmop dient u aan te vragen binnen de 14 dagen na de start van uw opleiding. Vermits u de link naar elk webinar meteen ontvangt bij inschrijving, is uw inschrijvingsdatum ook de startdatum van uw opleiding. Wacht niet op de debetnota: die komt pas na afsluitdatum van deze vorming. Betaling via kmop is enkel mogelijk wanneer u alle modules hebt gevolgd waarvoor u zich had ingeschreven.
| Thema voor KMOP |
- Basismodule - Wettelijk kader & riskmanagement
| Financiële geletterdheid |
- Module 1 - Kwaliteitsbeheersing inzake deontologie
| Beroepsspecifieke competenties |
- Module 2 - Organisatie van het Kantoor: AWW & cliëntacceptatie-beleid
| Financiële geletterdheid |
- Module 3 - Aanvaarden, opvolgen en beëindigen van relatie met cliënt en opdracht
| Bedrijfsstrategie |
- Module 4 - Interne organisatie en kwaliteitsbewaking/Interne organisatie en diensten van het kantoor
| Bedrijfsstrategie |
- Module 5 - Organigram & personeelsbeleid
| Personeelsmanagement |
- Module 6 - Tijdsbeheer en rentabiliteitsanalyse
| Personeelsmanagement |
- Workshop-atelier - Opstellen van een procedurehandboek
| Bedrijfsstrategie |
- Liberform
Kantoren die het PC 336 volgen, kunnen een beroep doen op Liberform.
• Uiterste inschrijvingsdatum:
Inschrijven is mogelijk tot 28.11.2024.
- Permanente vorming
De uren als vormingsactiviteit van categorie A of categorie B zult u pas begin december 2024 op het platform permanente vorming vinden, zelfs al hebt u het webinar ruim voor die datum uitgesteld bekeken. - Algemene voorwaarden
Lees de afspraken over het volgen van seminars, betalen, annuleren, vormingsattest en zo meer in de specifieke algemene voorwaarden
Hebt u een vraag over dit seminar of over uw inschrijving ?
Nuttige informatie in de vorm van FAQ's is te vinden op https://itaa-servicedesk.freshdesk.com onder de rubriek “Opleidingen”.
De cel opleidingen hecht bijzonder veel belang aan de kwaliteit van haar diensten. Als u suggesties, opmerkingen of kritiek hebt over onze diensten, laat het ons dan weten. De cel opleidingen staat tot uw beschikking via education@itaa.be.